Kliknekkebrød med LobNobs og avokado

Et sunt mellommåltid med høyt innhold av fiber og proteiner.

En perfekt frokost eller når du trenger en lett lunsj. Her får du kvalitetsproteiner fra LobNobs, fibre fra knekkebrødet, litt mineraler fra sesamfrø og sunne fettsyrer fra avokadoen. Og sammen med agurken har du også kommet godt i gang med dine 5 om dagen.

LobNobs inneholder 70 % fisk. Fisk kan bidra til å øke opptaket av jern når det spises sammen med andre matvarer som inneholder jern. I dette måltidet vil LobNobs fremme opptaket av jern fra knekkebrødet.

Gunstige virkning på jernopptaket oppnås ved å spise 50 g fisk sammen med mat som inneholder ikke-hemjern. 1 pakke LobNobs inneholder 77 gram hvit fiskefilet.

God samvittighet smaker godt!

Oppskrift

Ingredienser (1 porsjon):

  • 2 knekkebrød med høyt fiberinnhold / kli
  • Litt margarin (1 ts)
  • 1/2 -1 pakke lobnobs
  • Sitron
  • ½ skivet avokado
  • Ristede sesamfrø
  • 10 cm agurk
  • 1 kopp  te

Slik gjør du det:

  1. Rist sesamfrø i en tørr stekepanne til de får litt farge.
  2. Spre et tynt lag margarin på knekkebrødene.
  3. Fordel lobnobs og avokado.
  4. Klem over litt sitronjuice.
  5. Dryss på sesamfrø.
  6. Serveres med agurkstaver og grønn te.
image_print